世界万物皆空,唯其空,便能包容万物

When I Was Your Man - Bruno Mars

Peter Gene Hernandez 以其艺名布鲁诺·马尔斯(Bruno Mars)出名,是美国的创作型歌手、音乐制作人。成长于夏威夷火奴鲁鲁的音乐人世家中,马尔斯自幼就开始创作音乐。其童年时期在当地的多家音乐场所表演后,他立志以音乐为业,并在高中毕业后搬到洛杉矶。 在摩城唱片公司度过一段并不成功的职业生涯后,马尔斯在2009年同大西洋唱片签约。在为B.o.B的“Nothin' on you”以及崔维·麦考伊的“Billionaire”创作并献声后,他作为独唱艺人的才华得到重视。

歌词:

Same bed, but it feels just a little bit bigger now
同一张床 却感觉大了些

Our song on the radio, but it don't sound the same
同一个旋律 却有了不同的感觉

When our friends talk about you all that it does is just tear me down
当朋友们谈论起你 只让我的痛苦更深

Cause my heart breaks a little when I hear your name
因为听到你的名字会让我的心愈发破碎

And it all just sound like uh, uh, uh
这听起来像是

Hmmm too young, too dumb to realize
因为太年轻 太愚笨 而不能懂得

That I should have bought you flowers and held your hand
当初我应该为你买一束花 牵着你的手

Should have gave you all my hours when I had the chance
当初我应该在所有可能的情况下陪伴你更久

Take you to every party cause all you wanted to do was dance
我应该带你去每一个派对 因为你只是想跳舞

Now my baby is dancing, but she's dancing with another man.
我的宝贝现在也在跳着 只是舞伴不是我

My pride, my ego, my needs and my selfish ways
我骄傲、自尊的方式 我贪婪、自私的样子

Caused a good strong woman like you to walk out my life
让你这样坚强的女人离开了我的生命

Now I never, never get to clean up the mess I made
我再也无法理清这一片混乱

And it haunts me every time I close my eyes
每每闭上眼睛 往事萦绕脑际

It all just sounds like uh, uh, uh, uh
这听起来像是

Too young, too dumb to realize
因为太年轻 太愚笨 而不能懂得

That I should have bought you flowers and held your hand
当初我应为你买一束花 牵着你的手

Should have gave all my hours when I had the chance
当初我应该用尽一切机会陪伴你更久

Take you to every party cause all you wanted to do was dance
应该带你去每一个派对 因为你只是想跳舞

Now my baby is dancing, but she's dancing with another man.
宝贝你现在也跳着 只是舞伴不是我

Although it hurts I'll be the first to say that I was wrong
尽管会心痛 我还是会第一个承认我犯下的错误

Oh, I know I'm probably much too late
也许这已经太迟

To try and apologize for my mistakes
为我的过错道歉已经太迟

But I just want you to know
但我想让你知道

I hope he buys you flowers, I hope he holds your hand
我希望他会为你买鲜花 会牵着你的手

Give you all his hours when he has the chance
希望他会努力地陪伴你更久

Take you to every party cause I remember how much you loved to dance
希望他会带你去每一个派对 因为我记得你热爱跳舞

Do all the things I should have done when I was your man!
做所有这些在你身边时我应该做的事

Do all the things I should have done when I was your man!
做所有这些我已不能做的事

(内容来自百度百科,歌词来自虾米)

评论 ( 1 )
热度 ( 44 )
TOP

© 幻子-云 | Powered by LOFTER